22.1 C
Warszawa
poniedziałek, 14 czerwca, 2021

Po proteście ambasady RP włoski dziennik usunął słowa “polski obóz nazistowski”

Zobacz także

Po protestach ambasady RP w Rzymie i użytkowników Twittera, w tym także Polaków, włoski dziennik “Il Fatto Quotidiano” usunął sformułowanie “polski obóz nazistowski” w odniesieniu do niemieckiego obozu Stutthof. To określenie obraźliwe – oceniła ambasada.

Zareklamowany także na Twitterze artykuł, gdzie w czwartek znalazło się to sformułowanie, dotyczy 96-letniej byłej sekretarki w niemieckim nazistowskim obozie Irmgard Furchner, która ma być sądzona za udział w ponad 11 tys. zbrodni.

W poprawionej wersji napisano: “nazistowski obóz”.

Wcześniej ambasada RP w Rzymie, kierowana przez Annę Marię Anders, oświadczyła na Twitterze zwracając się do redakcji gazety: “Nie istniały +polskie obozy nazistowskie+. Prosimy o poprawienie tego wyrażenia – błędnego, zwodniczego i obraźliwego dla narodu polskiego, który tak wiele wycierpiał podczas drugiej wojny światowej w czasie okupacji kraju przez nazistowskie Niemcy”.

Z Rzymu Sylwia Wysocka (PAP)

- Advertisement -

więcej

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Ostatnio dodane